چرا پزشکان باید دانش ورزشی خود را بیشتر کنند؟

اهمیت ورزش برای پزشکان
زمان مطالعه: 3 دقیقه

چرا پزشکان باید دانش ورزشی خود را بیشتر کنند؟

پزشکان نقش بسیار مهمی در حفظ و بهبود سلامتی افراد دارند. دانش ورزشی برای پزشکان اهمیت زیادی دارد زیرا:

1. ورزش بر سلامت افراد تاثیر دارد: دانش ورزشی به پزشکان کمک می‌کند تا با تأثیرات ورزش بر سلامت بیماران بیشتر آشنا شوند. آنها می‌توانند با دانش ورزشی خود، توصیه‌ های بهتری در مورد فعالیت بدنی و ورزش به بیماران داشته باشند و درمان‌های مناسب‌تری را برای آنها تجویز کنند.

2. ورزش در پیشگیری از بیماری‌ها موثر است: ورزش راهکاری مهم در پیشگیری از بیماری‌ها است. با دانش ورزشی بیشتر، پزشکان می‌توانند به بیماران خود در مورد اهمیت ورزش برای پیشگیری از بیماری‌ و حفظ سلامتی آگاهی بدهند و برنامه‌ های ورزشی مناسبی را برای آنها تنظیم کنند.

3. ورزش آثار روانی مثبت دارد: ورزش نه تنها بر سلامت جسم بلکه بر سلامت روان هم تأثیر دارد. با دانش ورزشی بیشتر، پزشکان می‌توانند در مورد تاثیرات مثبت ورزش بر روحیه و استرس به بیماران یادآور شوند و برنامه‌ های ورزشی مناسب را به عنوان مکملی برای بهبود شرایط روانی بیماران درنظر بگیرند.

4. به مدیریت بهتر بیماری‌ها کمک می‌کند: درمان برخی بیماری‌ها نیاز به ترکیب درمان دارویی با تغییردر سبک زندگی بیماران دارد. با دانش ورزشی بیشتر، پزشکان از تأثیر ورزش برکنترل بیماری‌ها بیشتر مطلع می‌شوند و نقش ورزش در مدیریت بیماری‌ها را بهتر درک می‌کنند. آنها می‌توانند برنامه‌های ورزشی مناسب برای بیماران را تنظیم کنند که بازیابی سلامت را تسریع می‌کند.

فایده ی ورزش روی سلامت روان چیست؟

ورزش تأثیر بسیار مهمی بر سلامت روان دارد و می‌تواند به بهبود روحیه و روان افراد کمک کند. حتی برای درمان سریع بیخوابی می توان ورزش را پیشنهاد کرد. برخی از فواید ورزش بر سلامت روان عبارتند از:

1. کاهش استرس و اضطراب: ورزش کاهش استرس و درنتیجه خواب خوب را تسهیل می‌کند. هنگامی که ورزش می‌کنید، بدن شما هورمون ‌های خوش‌بینی مانند اندورفین ترشح می‌کند که باعث افزایش روحیه و کاهش استرس و اضطراب می‌شود.

2. افزایش اعتماد به نفس: ورزش به شما اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد. همگام با بهبود قدرت و توانمندی فیزیکی خود از طریق ورزش، احساس پیشرفت و موفقیت می‌کنید که باعث افزایش اعتماد به نفس و حس ارزشمندی می‌شود.

3. بهبود خواب: ورزش به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. فعالیت بدنی منظم باعث خواب عمیق یا بهبود آن می‌شود و بهبود خواب و استراحت ضامن سلامت روح و جسم شما است.

4. افزایش انرژی و تمرکز: ورزش به شما انرژی بیشتری می‌دهد و قدرت تمرکزرا بالا می‌برد. با ورزش ، جریان خون مغز افزایش می‌یابد در نتیجه تمرکز و توجه شما بهتر می‌شود. با این کار انرژی مثبت برای انجام وظایف روزمره فراهم می‌شود.

5. افزایش عزت نفس: ورزش می‌تواند به شما احساس موفقیت در انجام کارهای سخت و چالش‌برانگیز را بدهد. به این ترتیب احساس عزت نفس بیشتری خواهید کرد و به بهترین نسخه از خودتان تبدیل می‌شوید.

 

فایده ی ورزش بر سلامت

فایده ی ورزش بر سلامت

غلبه بر موانع بهداشت روان با افزایش دانش ورزشی

ورزش باعث بهبود بهداشت روان می‌شود. ‌یکی از راهکارها دردرمان جدید بیخوابی داشتن تحرک کافی و ورزش است. برخی از مواردی که با ورزش می‌توانید به جنگ آنها بروید عبارتند از:

1. افسردگی: ورزش می‌تواند به کاهش افسردگی کمک کند. فعالیت بدنی منظم سطح هورمون ‌های خوش‌بینی مانند سروتونین را افزایش داده و می‌تواند منجر به خلق و روحیه بهتر شود.

2. خستگی و کاهش انرژی: خستگی و کاهش انرژی، ممکن است شما را از تحرک باز دارد، اما ورزش می‌تواند بطور عجیبی باعث افزایش انرژی شود. با تمرین ورزشی، جریان خون به مغز افزایش می‌یابد که می‌تواند به افزایش توانایی ذهنی کمک کند.

3. خودتنظیمی منفی: ورزش می‌تواند منجر به بهبود خودتنظیمی یا کنترل نفس شود. ورزش باعث افزایش اعتماد به نفس و توانایی‌های شخصی می‌شود و کمک می‌کند تا با موانع روانی به‌طور مثبت‌تر روبرو شوید.

چطور برای ورزش انگیزه داشته باشیم

1. تعیین هدف‌ها و مسیر حرکت: قبل از شروع به ورزش، هدف‌هایتان را مشخص کرده و یک برنامه ورزشی مناسب برای خودتان بریزید. هدف‌ها و برنامه ‌های قابل تحقق و متناسب با توانایی و علاقه‌‌تان را انتخاب نمایید.

2. تنوع در برنامه ورزشی: هرچند وقت یکبار به برنامه ورزشی‌ تان تنوع ببخشید. تکراری شدن ورزش می‌تواند خستگی و کسالت ذهنی به دنبال داشته باشد. امتحان کردن ورزش ‌های جدید، تغییر برنامه ورزشی و شرکت در کلاس‌ها و فعالیت ‌های گروهی می‌تواند باعث حفظ انگیزه شده و برای‌تان جذابیت بیشتری ایجاد کند.

3. تشویق خود: خود را تشویق کنید. برای پیشرفت‌هایتان جشن بگیرید! اهداف کوچک و پیشرفت‌های روزانه را ثبت کنید. به خود یادآوری کنید که توانسته‌اید از پس‌‌ چالش‌ها برآیید و در حال حاضر بهترین خودتان هستید. این تمجیدها می‌توانند انگیزه شما را دوچندان کنند.

 

باانگیزه ماندن توسط ورزش

باانگیزه ماندن توسط ورزش

2 دیدگاه برای “چرا پزشکان باید دانش ورزشی خود را بیشتر کنند؟

  1. مهدی ثابت گفته:

    مقاله ی بسیار جالبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد